fredag 8 mars 2013

Tårtbotten, biskvier, putsa fönster och städa

Vår fredag började med att jag bakade en tårtbotten till morgondagens firande. När ändå ugnen var på, drog jag igång med en omgång av biskvier. De tar sin lilla tid men goda blir de. Sen har grabbarna och jag garnerat tårtan, Andreas har putsat fönstren och nu är det dags att fortsätta. Jag har de nya delen av huset kvar och där ska jag putsa fönster och torka golv. I gamla den är det moppning av golven kvar och såklart badrummen.

Helst skulle jag vilja hinna ut en stund i det fina vädret men jag vill få det klart här inne. Vi får se ifall vi gör en paus. Grabbarna har varit ute en sväng på fm och det är ju huvudsaken att de får leka och får frisk luft.



Tårtbottens recept kommer från Leilas kokbok. Den blev riktigt bra, hoppas bara tårtan smakar de också. Sen har vi ett lager med färska hallon från vår trädgård och ett lager glasscreme (vaniljsås+grädde) och under locket är det grädde. Vitt marsipanlock, chokladrosor+blad och jag skrev PAPPA med blå pyntgele. Vi är nöjda. Kul och göra tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar