fredag 22 mars 2013

Sälen 2013

Vi har varit iväg till Sälen för och fira Erlings 50-årsdag. De här dagarna har bestått av skidåkning, lekparkslek, promenader, handling, matlagning och att umgås alla 11. Det har varit riktigt kul även om jag inte åkt skidor mer än 2 åk. Fy så ont i benen jag fick, otränad som jag är och kanske med något för små pjäxor. Men kul var de! Edwin har åkt 3 heldagar och en kväll, lika mycket som övriga sällskapet. Han hade sele på sig till en början men allt eftersom han lärde sig kunde de knäppa av banden och han åkte själv. Så himla duktig. Han är ju bara 4,5 år. Men han är modig och villig till att testa allt. Fort ska det gå och helst vill han åka i alla gupp. Det gjorde han, framförallt i trollskogen. Han var väldigt nöjd och vill gärna åka nästa vinter igen!











Vår stuga låg precis bredvid liften. Så det var bara och knäppa på sig skidorna och åka ner. När jag stod i köksfönstret såg jag när de åkte upp med knappliften. En jättefin stuga! Wilgot, Egon och jag har umgåtts mest på dagarna när de andra har åkt skidor. Då har vi varit i lekparken, varit i affären, kollat på barnprogram, lekt i stugan, ja bara umgåtts. Wilgot har sovit alla gånger vi har gått ut så då har jag kunnat ägna min tid bara åt Egon. Det uppskattade både Egon och jag.


Bilresorna har gått väldigt bra, inget gnäll och tjat. Inte mer än "Är vi framme snart?" De var sysselsatta med sina leksaker, böcker och filmtittande. Det åts fika, godis, festis och mellanmål. Det gäller att det inte blir för långtråkigt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar