onsdag 6 mars 2013

Ebbe och Ebba

Ebbe är ett sött namn, det hade passat in bland våra namn. Men vi har ett par bekanta vars pojk heter Ebbe så det kändes inte riktigt rätt när Wilgot föddes. Sno deras namn, de var ju ändå först.

Ebba hette min farmor och det heter även jag i andranamn. Så med andra ord så har jag och alla andra som heter Ebbe och Ebba namnsdag idag. Det har inte firats nåt nämnvärt men vi brukar inte fira namnsdagar. Bara barnens tilltalsnamn uppvaktas lite extra. Jag nämnde de till Edwin och då sa han väldigt kvickt, då vill jag och Egon ha varsitt paket. Det är nämligen så att Edwin och Egon har namnsdag på samma dag. Många trodde vi hade bestämt namn efter kalendern men icke. Det var Andreas och Edwin som bestämde Egons namn. Det var bara en slump att de har namnsdag samma dag.

Men nåt litet ska de få, det har jag lovat!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ebba heter nellie i andranamn. Och det har vi med som alternativ som namn om det skulle vara en tjej imagen. Tycker det är ett jätte fint! Grattis på namnsdagen =)

    SvaraRadera
  2. Tack:) ja Ebbe är fint! Hoppas din lille bebis kommer snart, 51 dagar ska du väl inte behöva vänta.

    SvaraRadera