lördag 9 mars 2013

Mello och godis

När barnen har somnat ska jag mysa till de med en cola, lite godis och chokladpudding. Idag är min sötsaksdag och idag har de käkats socker. Men älsklingen fyller ju år och lite kalas har vi haft. Det blir desto torrare på måndag när andra kalaset äger rum. Då blir det bubbelvatten och kanske nån fruktsallad. Men det är minst lika gott! Det jag saknar i veckorna är läsken. Den är svår att vara ifrån. Men jag krigar på. Det är nog 7-8 veckor på onsdag och nu har jag gått ner ca 7 kg. Jag hade 2 v då det inte hände nåt märkbart men jag märker de på mina jeans. Jag tycker även kroppen har blivit "rakare". Missförstå mig inte, jag är fortfarande knubbig och stor men jag ser lite skillnad. Det märks även på min vitgråa ytterjacka. Kul när de märks. Min belöning när jag hade gått ner 5 kg blev gardinerna som jag köpte till vår sovrum. Vid 10 kg ska jag belöna mig igen. Kanske lite nya kläder. Vi får se, belöningen är bara nåt extra. Jag gör de för min skull och då behövs det inga vidare belöningar. Jag köper mig lite guldkant på vardagen då jag köper snittblommor, nya växter till nåt fönster, nån fin ljuslykta eller lite nya underkläder. Trosor behöver jag så det köper jag när jag hittar några bra.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar