tisdag 7 augusti 2012

Mycket funderingar

När man går hemma och är mammaledig så får man så mycket idéer. Man vill göra så mycket och oftast blir kanske inte ens hälften gjort. Vad man skulle vilja köpa och vad som skulle passa på respektive rum. Eftersom det är jag som får idéerna så är det oftast Andreas som får verkställa dom. Snäll make man har!


När man sitter och ammar har man tid att tänka och fundera på livets mening. Låter lite drastiskt kanske men man får tid att tänka på det som är viktigt och som behöver ens omtanke och kärlek.

Jag hinner även att fundera på vad som skulle passa där och vart man hittar de. De flesta rummen i vårt hus är jag nöjd med. Trappen ner skulle jag vilja ha vit likaså räcket. Edwins tapeter är så dystra och trista för att vara på ett barnrum. Tapeten i sig är det inget fel på men den passar bara inte. Varje gång vi är iväg och shoppar letar jag efter fina inredningsdetaljer att förnya varje rum med men framfört allt till Edwins rum, lilla rummet och hallen ner till källaren.

Skrivet av Eveblo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar