tisdag 21 augusti 2012

Blöt i röven efter en alldeles lång och tjock Ikea katalog

Det måste ha regnat i natt, för efter en stunds läsande ur nya Ikea katalogen så var jag precis blöt i röven. Så nu sitter jag i solen för och torka till. Vädret är varmt och skönt, det gäller och ta tillvara på de sista soltimmarna denna sommar.



Åter till Ikea katalogen, så himla mycket fiffiga lösningar vid platsbrist. Vi har bra med utrymme sen vi byggde ut huset men för det är inte ordningen som jag vill ha de. Jag vill att var sak ska ha sin plats och helst vara i nån fin låda med nån fin etikett. Det fanns många bra lösningar på de i nya vi i villa


Jag har barnens kläder från stl 50 och uppåt som ska tillbaka in i sina fina lådor.Allt är sorterat i stl ordning men ligger i plastpåsar för tillfället. Vi kollade igenom allt inför Wilgots födelse. Tog ut allt som vi skulle kunna använda oavsett kön. Nu fick ju vi en pojke till så ner i källaren och tvätta resterande pojkkläder. Längre än så har jag inte kommit. En perfekt kvällssyssla när pojkarna har somnat eller om vädret är kass. Men sen Wilgot föddes har vi njutit av vår tid tillsammans, hela familjen. Åkt på dagsutflykter, varit vid sjön, myst både inne och ute, ja haft semester! Sortera och rensa, det hör till höst/vår. Så det får vi ta nu i höst! Det är mycket som ska fixas i höst men om man tar lite i taget så är det snart gjort.

Känner inspiration för att göra de nu men jag får snällt vänta ... iaf tills de har somnat grabbarna grus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar