torsdag 30 augusti 2012

Handla mat... igen!

Kylskåpet fylls på vecka efter vecka. Mejerivaror och bröd måste kompletteras annars kan man storhandla 1 gång i veckan. Skriva matlista så blir allt mycket smidigare. Jag brukar handla på Ica supermarket men vilka små vagnar dom har. Jag fick ta Wilgot i bilbarnstolen och vips så fanns det ingen plats för varorna. Så jag fick dra runt på både en kundvagn och en korg på hjul. Det funkade tills jag skulle ut i bilen igen. Snacka om att bära ihjäl sig!! Nä större vagnar, det är väl därför jag gillar att handla på Maxi i Västervik. Bra vagnar, brett utbud och roligare att handla i. Men det finns ju ingen lönsamhet att åka till Västervik bara för den skull. Nä där får man handla när man har andra ärenden.

Har precis kommit hem från affären(1mil bort). Det vankas smörgåstårta till helgens retrokväll så det har jag handlat till. Nån dessert eller kaka till kaffet är inte bestämt än, får kika vidare på de.


Skrivet av Eveblo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar