onsdag 13 februari 2013

Gå ner i vikt och baka

Som ni vet så utesluter jag allt sött och onyttigt skit i veckorna förutom lördagar. Det är 4 veckor sen jag började och det funkar alla tiders. Jag har gått ner lite mer än 4 kg och jag är nöjd. Det sägs ju vara mest hälsosamt ifall man minskar 1-1,5 kg i veckan. Men skulle jag börja motionera och äta ännu mer nyttig mat så kanske jag skulle minska ytterligare. Jag känner mig riktigt duktig och det är inte så värst svårt. Så till råga på allt så har jag fått dille på och baka. Jag tycker det är jättekul och bakverken blir bra. Idag har jag t ex bakat Brysselkex, syltbrysselkex och chokladsnittar. Igår bakade jag två sorters Chocolate chip cookies. Hade jag haft mer mjöl så hade jag nog bakat ett par sorter till. Jag börjar bli sugen på att baka biskvier och nån mer. Kokboken som jag fick av Linus för 2 år sen kommer till användning eftersom där i finns det mycket gott!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar