onsdag 17 augusti 2011

Lekstugan

Eftersom jag fortfarande inte kan blogga via mobilen så kommer det en bild från hur lekstugan blev med lite färg. JAG målade i hela 5 timmar förutom en liten matpaus på 10-15 min. Lekstugan är absolut inte färdig på långa vägar. Det ska sättas upp läkt,takpapp,takplåt,vindskivor,hängrännor,stuprör,fönster,dörr,staket och allt ska målas en gång till. Jag hoppas vädret kan tillåta det nån dag, kanske redan i helgen.

Om ni tycker fönstren ser små ut så är det faktiskt inte så farligt som det ser ut. Visst kunde man ha haft större men jag tror när fönstret kommer upp med foder och fönsterbleck så ser det inte så litet ut. Över fönstret ska det ju vara hängrännor så det kommer ju hänga ner lite och sno döyta.

Jag tror lekstugan kommer bli kanon. Nåt som inte skulle ha varit är fönstret över farstukvisten. Det ska bli 1 alt 2 loft på var sida. Man ska kunna sova där men nån stege dit upp blir det inte på ett bra tag. Jag vill inte att de ska bryta ben eller armar. Men tanken är så iaf sen får vi se när det blir en stege dit upp.

Vad tror Ni, kommer de tycka om att leka där i?

1 kommentar: