fredag 9 augusti 2013

Städa huset

Sen maken åkte idag på morgonen så har jag och Edwin bakat en kladdkaka och städat huset. Jag skiter i att det är fint väder ute, jag kunde inte skjuta på de längre. Barnen har sysselsatt sig bra på sina rum under tiden. Nu har jag bara kvar och bädda vår och Edwins säng. Skönt när allt är klart sen.

Jag är bara 2 maskiner från ha tvättstugan helt ren från smutstvätt också. Det fylls på rätt snabbt men det är rätt skönt och vara ifatt. Problemet med de bruna prickarna på vissa kläder är helt borta. Flytande tvättmedel var riktigt bra. Jag vet att min mamma använde det när vi var små. Dosera tvättmedlet i en boll som ställs på kläderna i trumman. Det kommer jag fortsätta och köra med!

Nu luktar det nystädat och fräscht i hela huset. Inget är sparat till sen, allt är klart. Jag har annars en tendens till att göra vissa delar klart men lämna toaletterna till sist. Ni kommer väl ihåg, badrummet berättar hur du är som person:)





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar