onsdag 24 juli 2013

Skara sommarland och surt beteende

I söndags var jag, Andreas, Edwin, Egon, Melker, Johanna, Pontus och My på Skara sommarland. Grabbarna var förväntansfulla eftersom det stod bad på schemat och en och annan karusell. Vädret var toppen! Skara var helt ok, men det hade inte gjort nåt ifall de hade varit några år äldre. Edwin fick inte åka allt, han var för kort! Då blev han sur. Det tråkigaste med och åka iväg är att Edwin är så tjurig och sur. Han gör elaka saker och även att han blir tillsagd så går det inte in. Han tar inte åt sig ifall det är Melker, Johanna, Pontus eller My. Det gör mig så ledsen och irriterad. Vi åker ju för deras skull, vi försöker hitta på saker som de tycker är roligast. Vi sätter barnen i första hand. Det känns inte jättekul när det enda man får tillbaka är sura och tjuriga miner och svar. Det förstör hela dagen. Alla övriga i sällskapet tyckte nog inte heller det var så kul när han är så sur och ego. Så ego, tänker bara på sig själv. Jag tycker vi har uppfostrat honom till att man ska dela med sig och vara en snäll kamrat. Men precis som allt annat i barns utveckling så är det väl en sådan där fin fas. Hatar't! Jag vill ha tillbaka min stora kille som skrattar, ler och är snäll mot andra. Men håller han på mer och inte skärper till sig, då åker vi utan honom. Drar in saker som han tycker är kul här hemma. Det måste kännas att man gör/ beter sig illa!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar