fredag 19 juli 2013

Förbannad så det ryker

Att man kan bli så förbannad över ett hus. Känner mig så satans besviken på vår bank och bankman. Från början så var det inga problem och låna pengar utöver köpesumman. Vi skulle bygga ut och renovera upp det befintliga huset. Det var inga problem, hon ifrågasatte ifall det verkligen skulle räcka. Om vi inte skulle behöva låna mer. Så lät de då, idag skulle vi få bottenlån på helt sjuka summor. Huset skulle knappt ökat 250 000 kr i värde(vad dom trodde) ifall vi skulle ha byggt ut 30 kvm, bytt kök, renoverat befintlig toa, byggt ett till badrum, byggt tvättstuga, bytt alla fönster och dörrar, tillägsisolera, bytt alla golv och tapeter,bytt alla tak/golvlister, renoverat farstukvisten, nya hängrännor, ny el och avlopp, nytt tak och ny singelgång. Förstår ni min frustration?!??

Jag mår skit över det här. Men jag tycker så synd om dom som skulle ha köpt vårt. Snacka om att få benen undanslagna. Jag lider med dom. Jag anser att vår bankman har gjort fel så på måndag är det jag som ringer Länsförsäkringar. Jag vill veta ifall det är så att hon har agerat rätt med beslutet eller om vi hade fått ett helt annat där.

Jag älskar ju det där förbannade huset, vill INTE släppa de. Men jag är nog illa tvungen, så som det ser ut idag!!!! :/ PISS


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det löser sig så ni får köpa huset. Vi har handels banken och dom är vi väldigt nöjda med iaf.

    SvaraRadera
  2. Jag blir så ledsen för er skull. Hoppas ni hittar ett sätt att få huset på iallafall. Håller alla tummar.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Känner mig väldigt nere, att ett huset kan göra en så ledsen. Jag ska ringa runt till olika banker på måndag. Jag måste få reda på så att de har agerar rätt. Känner mig så blåst!

    SvaraRadera