lördag 6 juli 2013

Lycklig av shopping

Jag tycker det är kul och shoppa till barnen och till hemmet. Till mig själv är ingen hit, hittar nästan aldrig nåt som passar fröken. Men att shoppa när man mår dåligt eller som belöning, det har jag nog gjort båda delarna. Men jag tänker oftast igenom mina köp 100 ggr innan. Behöver jag verkligen den här, finns behovet? Jag kan absolut köpa saker, kläder och annat på rean bara för att det var så billigt. Då kan jag nog hitta behovet utan egentligen ha de. Att shoppa billigt och få mycket för pengarna, det är alltid lika kul! De flesta gillar nog de. Men alla rea produkter åker absolut inte i shoppingkassen. En liten spärr finns fortfarande även om det är rea eller bara billigt. Det har blivit bättre med åren. Det kallas väl och bli vuxen och ta ansvar. Nu har vi 3 pojkar som vi ska fostra och visa dom de rätta vägarna. Hur man ska hantera pengar bl.a. Att allt kan man inte få, man kan önska sig saker men det är absolut inte säkert man får de.

Man ska ha en sund inställning till pengar, pengar ska gå först till räkningar sen mat och sist nöjen och konsumtion.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar