måndag 6 maj 2013

Städa, rastlös och olika syn

När Edwin var på dagis passade jag på och städa. Vi har skitit i de lite nu dom sista dagarna. Det har ju varit så fint väder och det gäller och passa på. Man vet aldrig när regnet kommer. Andreas satte upp 2 friskluftsventiler igår fm så det behövdes både damma och torka golven. Det ska göras på 4 fönster till men när de blir vet jag inte. Städa var jag tvungen till så det är bara och göra om när han drar igång med de.

Våra projekt som vi hade nu i vår och sommar är nästan klara. Det är dom 4 ventilerna som ska upp, måla lite altanräcke och byta några stuprör alt måla om dom. Så skönt när man kan bocka av sak efter sak. Vi hinner mycket på Andreas friveckor. Både att umgås och göra en massa nyttigt. Andreas har en jäkla arbetslust och älskar nya projekt. Han har en tendens att bli rastlös. Men det löser han alltid genom att hitta på nåt eller sysselsätta barnen. Han är pigg på det mesta och inget är omöjligt! Det älskar jag! Positivitet och allt går om man bara vill. Han är inte rädd för att misslyckas, det är genom misstaget man lär sig. " Gör om, gör rätt! Jag däremot är livrädd för att misslyckas. Jag vill lyckas med en gång och det måste bli perfekt. Annars stör jag mig på mina misstag. Jobbigt? Ja väldigt! Jag skulle vilja ha lite av Andreas sköna inställning till saker och ting. Han ser ingen omöjlighet i nåt och jag säger redan innan " det där kan inte jag". Rätt olika i sådana situationer! Han försöker peppar mig och vill få mig till att testa nya saker som kan misslyckas. Det går framåt men det är en bit kvar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar