lördag 11 maj 2013

Baka tårta och leka ute

Efter jag la ut mina bakverk och tårtan från gårdagens kalas på instagram så fick jag en förfrågan om att göra tårtorna till deras flickas 1 årsdag. Jag nappade på idén så idag har det bakats tårtbottnar. Den ena misslyckas precis men dom andra blev bra. Jag hoppas smakerna sitter, konsistensen och utseendet passar. Jag är ju bara en glad nybörjare och de skulle dom ha i åtanke. Jag får lite prestationsångest, det är ju ändå 19 st pers som ska äta tårtan. Jag vill att allt ska bli perfekt. Så senare i eftermiddag så måste jag fylla och dekorera dom. Kalaset är nämligen imorgon kl 12. Bilder på hur de blev, kommer senare. Nu ska jag fortsätta njuta lite av solen innan det är dags att gå in och börja dekorera.

Pojkarna har varit ute mest hela dagen. Det är så bra, de vet vart de får gå och är det nåt så är det bara och komma in. De sköter sig väldigt bra och då funkar de och ha dom ute själva. Wilgot däremot får man passa hela tiden. Det stoppas in gräs, jord, löv och stenar. Tur är ändå att sputtreflexen finns.





Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar