fredag 5 april 2013

Vårsolen och födelsedag

Fåglarna kvittrar, solen lyser lite irriterat i ögonen(jobbigt med glasögon), Wilgot sover och de andra grabbarna cyklar. Jag sitter i en brassestol och försöker bättra på mina fräknar. Härligt ifall
våren kommer nu. Jag är mer förtjust i våren än sommaren. Fy för fan när det är apvarmt ute, getingarna är för närgångna, skuggan lyser med sin frånvaro och allt klibbar fast. Nä våren är bättre. Lagom varmt, inga irriterande insekter, behaglig värme både inne och ute. Visst, alla årstider har sin charm men våren gillar jag nog mest. Jag fyller ju även år på våren och det är alltid lika kul. Då ska det bakas tårta, kakor och bullar. Kanske man får en och annan present. Man måste väl ha varit snäll och förtjänat en, men det tror jag att jag har!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar