onsdag 18 januari 2012

Trött på gamla s.k kompisar

Ibland kan jag bli så arg och sur över hur jävla naiv jag var när jag var yngre. Umgicks alltid med en och samma tjej och nu i efterhand kan man ju undra VARFÖR??! Hur dum och naiv kan man bli? Virad runt lillfingret, gjorde precis som hon ville. Jag vet hur mycket jag satt och lyssnade på hennes problem och hennes skit rent ut sagt. Aldrig lyssnade hon på mig och frågade jag nåt för att se ifall hon hade lyssnat så visste hon inte vad jag hade sagt. Jag har minne som en häst så vad hon gjorde och sa till mig glömmer jag aldrig. Hon försökte "försonas" för ett par år sedan men jag var inte intresserad. Hon tyckte jag var långsint och även att jag berättade varför så förstod hon inte. Jag drog upp ett flertal incidenter men ändå fattade hon inte.

Ett ex är Att hon ena stunden sa att Andreas och jag passade perfekt för varandra. Att han var så snäll. Sen en liten stund senare häver hon ut sig att jag skulle passa bra ihop med hennes killes kompis. Sånt hatar jag! Hon var helt allvarlig och det gjorde att jag verkligen funderade vad hon var för typ av vän. En annan sak som hände en jul var att hon fick en julklapp av mig men jag blev lovad att få en sen efter jul då när hon hade fått pengar. Men det hände aldrig och när jag påpekade detta skrattade hon bara bort de. Sånt irriterar mig. Hon hade ju råd att köpa till alla andra men inte till mig.

Så här i efterhand önskar jag att jag hade sagt ifrån direkt men till slut rann bägaren och jag skällde ut henne efter noter. Skönt att slippa en sådan här människa, vi bor ju inte på samma ort!

Jag mötte henne efter jul men jag låtsas om som att hon inte finns. Hon finns inte längre för mig.

Jag vet att jag kan vara långsint men har man bränt mig så illa så förtjänar man inte att vara min vän.

Sån är jag och det står jag för! Jag behöver inte folk som snor min tid, energi och ork. Såna kan jag vara utan. Jag vill ha glada, positiva, roliga och givande människor runt omkring mig.




Skrivet av Eveblo

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med dig! Bättre att ha folk omkring sig som ger energi i stället för Folk som tar den! Hoppas vi syns på lördag. Kram

    SvaraRadera