tisdag 17 december 2013

Logoped, storhandling och shopping

Egon skulle till logopeden idag på förmiddagen. Det mötet gick jättebra. Han fick träna på att säga bl.a. "S" och "F". Vi fick hem papper där vi kan träna och spela spel. Hon tyckte han skötte sig jättebra så nästa möte blir i maj nästa år.

Lite shopping hann vi med också. Lite vantar, mössor och skärp till grabbarna och mig. Det blev även 2 st röda handdukar från Hemtex. Jag var för snål för och köpa 4 st med en gång utan köpte 2 till att starta med. De ska vara mycket bättre i kvalitén och hålla formen tvätt efter tvätt. Lunchen åts på McDonalds, det uppskattades av barnen. Alltid lika kul och leka innan och efter maten.

Innan vi åkte hem gjorde vi en storhandling på Maxi så här inför jul. Det klart att vi måste handla innan julhelgen men inga större mängder. Jag är ju i mataffärer varje dag så det är alltid lika smidigt.

Bara 1 vecka kvar till julafton och jag känner mig inte riktigt klar med julklapparna. Maken önskar sig ingenting. Han tycker att vi alla har "fått" en förtidig julklapp i form av Tea. Men jag vet att han har köpt till mig och då vill jag också komma på nåt bra och ge. Vi får väl se, kanske kan köpa nåt till honom och mig;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar