lördag 21 december 2013

Jul är kul

Det är något som jag tycker mer och mer. När jag var liten så var aldrig julen så speciell. Egentligen inga högtider. Traditioner är något jag inte är van vid. Men sen jag träffade Andreas och när vi fick barn så får VI bestämma. Jag vill göra allt som inte mina föräldrar har gjort för mig.

Jag vill att mina barn ska känna sig speciella, omtyckta och älskade. De ska uppmuntras och få feedback om de gjort nåt bra. De ska få vara med och hjälpa till, känna att dom kan också.

Det är mycket, men jag fixar de. Jag ska aldrig bli som mina föräldrar.

Hjälp dina barn men låt dom också få lära sig saker så som i hemmet. Annars står dom där och kan ingenting när de ska flytta hemifrån.

DET ÄR INTE TILL OCH VARA SNÄLL!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. faster Inga-Greta13 januari 2014 kl. 19:59

    Nu är du förskräcklig Louise! Har du förträngt din uppväxt pga du sagt upp bekantskapen med hela din släkt utan någon som helst anledning.Du har helt enkelt haft det föör bra. I 13 år firade du jul med hela släkten, både med din farmor, farfar, fastrar, farbröder och alla kusinerna. Jag uppfattade att du också hade trevligt.Samma sak firade du med din mormor, morfar, mostrar, morbröder och kusiner. Allt detta med din far, mor och bror som du älskade av hela ditt hjärta förr. Nu är du orättvis mot dina föräldrar.Inte många har haft det så bra som du, vilket du sedan 2 år förnekat. Med vilken rätt kan du ta ifrån dina barn sin mormor, morfar och morbror samt hela släkten på din sida!!!? Det kommer en dag när dina pojkar frågar efter dem. Vad ska du svara då? Eftersom du hänger ut dina föräldrar för hela världen, så har vi rätt att svara.

    SvaraRadera