söndag 2 juni 2013

Varmt, mygg och ogräs

Söndagen har inneburit sol, värme och klibbigt väder. Det har varit kvavt och jag har sökt mig till skuggan. Inte ovanligt för och vara mig. Jag är inte så förtjust i värme. Men barnen har lekt ute sen tidig morgon tills det var dags för och bada av sig allt smuts nu i kväll. De är världens duktigaste på att leka och sysselsätta sig. De vet vart de får vara och icke vara. Till middagen fick vi middagsgäster, trevligt. Likaså det blåa "laget" kom hit på cykel. Kaffe och kaka på maten blev det också.

Eftermiddagen och kvällen har spenderats med att rensa ogräs emellan plattorna, i grönsakslandet och klippa alla kanter på framsidan. Skönt att ha det gjort! Förra veckan tog jag och rensade stengången så härnäst blir och kolla över de vita stenpartierna. Ogräs växer hiskligt fort!

Det är fortfarande varmt ute men dessa jäkla mygg. Vi har en sån där myggfångare för många tusenlappar ihop med grannen men än har den inte gjort nån verkan. Det tar några veckor sen funkar den finfint! Myggorna älskar våra grabbar likaså maken. Stackarna! De ser förfärliga ut på benen och armarna och det kliar ju. Sommaren har bara börjat.....


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar