söndag 16 juni 2013

Egon 3 år

Vår gullunge Egon fyller 3 år idag. I natt kl 01:17 föddes Egon med dunder och brak. Knappt 40 min i sjukhussängen så kom han, 3850 g och 50 cm lång. Längden tror vi inte stämde eftersom vid hembesöket så hade han växt 2,5 cm. Lite väl mycket på så kort tid sa Lena på Bvc.

Med Egon åkte vi ner på onsdagen eftersom jag misstänkte att jag läckte fostervatten. Då hade jag gått över 12 dagar och vid besöket i Västervik så gjorde dom en hinnsvepning. Det kunde kanske hjälpa till men de lovade inget. Vi åkte hem, Andreas åkte och jobbade 4,5 th men Edwin lät vi vara kvar hos farmor. Tur det, för när Andreas kom hem duschade jag för värkarnas skull. Jag tyckte inte det var så farligt men Andreas propsade på att jag skulle ringa. De tyckte vi skulle komma ner och färden ner till Västervik gick fort. Värkarna blev mer och mer intensiva och kraftigare. Väl framme kunde jag inte ställa mig upp. De fick hämta rullstol och det konstaterades att jag var öppen 8 cm. Jag hade skött öppningsskedet på egen hand så vid 00:40 la jag mig ner i sängen och 01:17 är han född. Jag hann knappt med innan han låg på mitt bröst. Denna förlossning filmade vi och det kan jag rekommendera. Så häftigt!

Helt sjukt att det är 3 år sedan denna lilla kille föddes en varm juni natt.



Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar