söndag 30 juni 2013

Svamp, Sigge och skytte

I eftermiddag har vi varit hos svärmor och svärfar. Det bjöds på fika och senare tog vi en sväng ut i skogen för och leta kantareller. Tyvärr är det ju fortfarande väldigt små men till några varma mackor blev de iaf. Regnet hann vi inte undan så vissa av oss var rätt blöta när vi kom tillbaka. Att plocka svamp är kul men jag skulle aldrig kunna göra det själv. Jag har inget lokalsinne och jag tycker skogen ser likadan ut överallt. Tur att älsklingen är en hejare på vart vi är och vart vi ska gå.

Sigge hade nog saknat oss för nu är det full rulle på honom. Hans bus stund är nu.



Idag har jag även gjort nåt som jag inte har gjort på 16 år. Nämligen skjuta med salongsgevär. När jag var ung så tränade jag luftgevärsskytte måndagar och torsdagar. Det är ungefär samma typ av grej fast idag sköt jag med riktigt vapen. Så himla kul! Jag sköt 7 skott och det blev 3 tior och 4 nior. Så jag är nöjd!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar