tisdag 26 april 2011

Viktminskning på g

Ja och så var vi där igen. När inget passar eller allt är för kort. Usch vad jag hatar de!Men som Andreas brukar säga ;sitt inte där och gnäll,gör nåt åt de istället.För det kan inte nån annan göra! Så nu ska jag dra ner på allt sött i kakor,bullar,läsk och godis. Det kommer inte bli lätt men jag MÅSTE verkligen. Jag ska inte sluta helt men jag ska tänka mig för både en och två ggr innan jag tar nåt sött. Måste även komma igång med och promenera igen. Det är både skönt och nyttigt,ifall man har lite speed. Det har ju inte jag men bättre att gå sakta än att sitta still. Nån som har slagit slag i saken med viktminskning är min sambo. Han är envis och ger sig aldrig för fresteler. Han har ju för tusan varit snusfri i över 3 års tid.

Så  i onsdags började han med LCHF och när han vägde sig i söndags så hade han gått ner 3 kg!!! Han är mätt hela tiden och han tycker det funkar kanon att utesluta pasta,ris,potatis och bröd.

Jag känner att jag också vill gå ner en massa men att bara äta kött och sås det funkar inte för mig. Jag skulle aldrig klara de. Utan jag ska försöka mig på att äta mindre portioner och motionera mera. Det låter väl som en bra början?

Önska mig lycka till och ett par sparkar i arslet skulle sitta fint!

2 kommentarer:

  1. Om du vill ha en promenadkompis så finns jag här :-) Tycker din matplan låter alldeles toppen. Äta mindre portioner med förnuft och regelbundet är en bra plan. Duktigt av Andreas förresten.

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. önskar dej all lycka.. å tror de gör stor skillnad bara du ger fasen i alla sötsaker å kakor. ja kämpar med mina sista 10 kilo som ja vill ha bort.. de börjar bli jobbigare nu. de första va lixom från graviditeten kändes de som så nu e de ett jäkla ös på träningarna å vagnen rullar ute på en promenad varje dag. hur fasen klarar han å va utan pasta å ris å potatis? ne du då skulle ja ge upp för lätt.. de e juh sååå gott:)

    SvaraRadera