fredag 15 april 2011

Skräpmaja + barn

Det blev en riktig slängardag idag. Vi har rensat ur bland glasflaskor,plastförpackning,burkar och petflaskor.De fick bo vidare på återvinningscentralen och Toppesten. Där slängdes även en snowracer,gåstolen och en halv gipsskiva. Nu börjar det bli ordning i källaren men vi är inte klara riktigt än. Jag vill få till en återvinnigsplats för glas,plast,glödlampor,batterier och metall. Var sak på sin plats. Jag har även kvar och rensa ur rummet där nere och få iordning på de likaså under trappen.Finns nog lite som ska till soptippen,lite som ska skänkas och nåt kanske man kan få betalt för.  Men när det är så här fint väder ute så vill man ju inte vara inne och styra iallafall inte med sånt. Det får bli när det blir dåligt väder eller när lusten faller på.

Efter att vi hade slängt alla våra 3 saker så blev vi erbjudna och gå Bamses tipspromenad och det ville ju Edwin mer än gärna.Han skulle få en bamsetidning,ett kortspel och fika efter avslutad promenad. Tipspromenaden handlade såklart om sopor och deras återvinningsprocess. Hur mycket som återvinns och hur mycket skräp vi slängde i Vimmerby 2010. Edwin kammade hem 3 rätt och jag 7. Inte speciellt bra gjort av mig men återvinning är jag ingen hejjare på. Jag vet knappt vad som ska slängas var....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar