onsdag 12 december 2012

Roligt

Ligger i sängen med en hungrig mage. Jag försöker trappa ner på mitt mat - och sötintag. Jag bantar inte men jag försöker lura magsäcken att jag inte behöver så mycket mat. Visserligen har jag fått motion idag genom att dra pojkarna på en snowracer, dra Wilgot i vagnen och samtidigt ploga mig igenom trottoarerna. De var inte speciellt välplogade. Så efter en promenad och lite pulkaåkning så blev jag trött. Inte så lustigt, man bär ju på en hel del överlast.

Kvällen har spenderats med att sitta och sjunga ALLA sånger i en sångbok. Vissa kunde jag inte men annars så har det sjungits både Pippi, Emil, det kom en haj, imse vimse spindel och massa fler. Både Edwin, Egon och Wilgot gillar när man sjunger och läser böcker. Häromdagen läste jag visserligen Nalle Puh för Andreas. De andra försvann in i lekens värld och där satt jag och läste med världens inlevelse. Andreas satt snällt och lyssnade klart, han ville ju veta vad som hände Puh och hans vänner. Att sjunga, läsa och pyssla, det gör vi mycket. De gillar de och det gör jag med. Mysigast är ändå när de vill höra nån bok innan läggdags. Då lyssnar de snällt och är så söta när de ligger på varsin sida.


Skrivet av Eveblo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar