onsdag 12 september 2012

I väntans tider

Jag läser en hel del bloggar och en av dom väntar barn inom den närmsta veckan. (emsersrosa.blogspot.com)
Jag önskar verkligen att hon får innan bf med tanke på alla krämpor, sömnbrist och den allmänna tröttheten som är sista tiden. Hon har inte gnällt nåt nämnvärt (iaf inte på bloggen) utan hållt humöret och projekten i fas.
Jag själv gick över 14 dagar med Edwin och 13 dagar med Egon. Så jag vet verkligen hur det är att gå och vänta och känna efter, är det dags snart. Första barnet är lite extra speciellt, allt är så nytt. Man frågar sig hur man vet att det är dags men jag LOVAR det märker man. Allt är på en helt annan nivå. Så när Wilgot ville komma till världen 10 dagar INNAN bf så var vi inte speciellt beredda på de. Vi hade pratat lite löst om att åka till Ölands djurpark eller Kolmården men vilken tur att vi ställde in de. Jag kände på morgonen den 15 juni att idag händer de. Mycket riktigt kl 19:56 kom lille Wilgot 2855 g och 49 cm lång. Hade han legat lika länge i magen som de andra alltså 23-24 dagar till hade han säkert vägt runt deras 3870 och 3850.

Så nu väntar jag med spänning på vad Emma och Christoffer får, en liten pojk eller flicka. Jag är lika nyfiken, alltid roligt och få sig en överraskning. Jag förstår inte varför man tar reda på könet, halva nöjet ligger ju i de. Men man gör som vill, jag skulle inte vilja veta könet.




Skrivet av Eveblo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar