tisdag 10 september 2013

Vart ska saken bo?

Var sak har sin plats dvs var sak har sin boplats. För att en sak ska få följa med hem från shoppingturen måste den ha sin givna plats. Om inte plats finnes , köp den inte! Är den bara "den måste jag ha" sälj, skänk eller släng en annan. 1 ny in, 1 gammal ut! Kostar saken över 500 kr, sov på saken. Många gånger behöver man inte allt man handlar. Det kallas impulsshopping.

Saker ska inte ligga framme på bänkar, köksbord och skrivbord, de ska vara på sina platser. Det kan aldrig bli nån hög om man aldrig påbörjar en. Samma sak gäller ifall man har en proppfull garderob, skänk, sälj eller släng. Det är bättre och ha basgarderob med några godbitar än och ha 80 % som antingen aldrig används, är för litet, för stort eller omodernt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Gillar ditt sätt att tänka Louise!! :)

    SvaraRadera
  2. Haha jag tycker det är så roligt att läsa när vi är så lika i vissa saker som du skriver om saker och kläder 1 in, 1 ut. Men så olika när det gäller högar. Högar är mitt liv. Folkracehögar i flera olika delar och jobbhögar. Men jag mår inte dåligt av dom, det är ju huvudsaken =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kanske stämmer. Fy, högar är det värsta jag vet!

      Radera
  3. Ja jag blev påmind när jag läste nya Amelia idag. De skrev mycket som påminde om mig och mitt sätt att tänka. Jag är inte speciellt impulsiv utan jag tänker till både en och två gånger. Varje sak ska fylla sin funktion och jag köper bara det jag verkligen vill ha. Därför är det svårt och köpa kläder, jag tycker inget sitter speciellt snyggt. Därför går jag i mina gamla trasor fram tills jag hittar nåt jag gillar och trivs i. Jag handlar hellre till barnen och hemmet.

    SvaraRadera