måndag 23 september 2013

Läsk

Just läsk är något som är min last. Jag älskar Coca-Cola och helst ska den serveras iskall och i burk. Jag VET att det inte är bra men jag kan inte låta bli drycken. Jag försöker och inte dricka varje dag utan istället dricka mineralvatten. Det är inte lika gott men det går. Jag är därför noga med och hålla mina barn borta från just läsk. Edwin ifrågasätter varför han inte kan få dricka sockerdricka eller nån annan läsk ifall vi är iväg. Jag förklarar och han är nöjd med svaret. Jag anser att barn som är 5 år och 3 år ska dricka vatten, mjölk och saft nån gång ibland. Vi har ju så vi kan ta vatten vid kylskåpet, vår ismaskin. Antingen vatten, iskuber eller krossad is. Lyx tycker många och visst är det de när barnen själv kan ta vatten när de är törstiga. Med lite is i så blir ju vattnet så mycket godare ;)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar