måndag 21 januari 2013

Viker tvätt, kollar på tvn och äter morot

Ett kvällsnöje som jag brukar ägna lite tid åt per vecka, vika tvätt. Det tvättas en hel del när man har 3 små barn plus vi vuxna. Men jag tycker det är skönt och kunna slå två flugor i en smäll, kolla på tv och vika tvätt samtidigt. Lite sugen på nåt gott blev jag också, så då fick det bli en morot och ett glas vatten. Det är mitt lite nyttigare liv. Inga sötsaker förutom små mängder på Lördagar. Precis som barnen som får sitt lördagsgodis. Det funkar riktigt bra, för denna gång finns viljan. Vi har även börjat med armhävningar och situps. Inte illa va? Jag är mäkta stolt över mig själv även att det suger både i godis, fika och läsktarmen. Huvudvärken kommer lite tätt som tätt men det är väl sockerberoendet som spökar. För ett sådant har jag, alla gånger!


Skrivet av Eveblo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar