fredag 24 februari 2012

Omge sig med goda

Desto äldre jag har blivit och desto klokare så har jag insett att man kan välja vem man vill prata och umgås med. Jag försöker hålla negativa människor utanför mitt liv. Man behöver inte umgås bara för att man är släkt eller för att man alltid har gjort de. Det är många i min närhet som inte är värda min tid. Min tid är värdefull och den vill jag spendera med människor som är snälla, glada och inte ser allt negativt i allt. Man måste kunna glädjas åt andras lycka. Jag blev jätteglad när dom 7 arbetskamraterna som vann över 19 milj var. Så klart hade jag önskat att det var vår rad men nu var det inte så. Att glädjas åt andra lycka och framgång, det vill jag slå ett slag för.

Ge komplimanger och beröm, alla människor mår bra av de. Att bara höra hur fel man gör, hur hård man är och hur dåligt allt är som man tar sig för, det ÄR inte varken kul eller ok

Jag är så glad över att jag har världens bästa make, urfina barn, supersnälla svärföräldrar och goa vänner.

Det är guld värt!


Skrivet av Eveblo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar