måndag 28 mars 2011

Vilken söndag!

Efter 4 timmars sömn så var jag uppe på benen och lekte med mina små pojkar. Egon är det inget vidare krut i eftersom han hostar och är allmänt slö. Edwin däremot är bättre med undantag av sina hostattacker men det är på bättringsvägen iallafall. Efter ett litet kladdkakebak vid 11 snåret och provsmakning av denna tände jag upp i vår öppna spis.Det började kännas att man hade varit uppe halva natten och bara sovit ett par timmar. Efter lite lunch i magen kom min största pojk upp(andreas). Han tog pojkarna direkt när de vaknade men när jag kom upp så gick han och la sig igen. Denna söndag skulle bli innehållslös eftersom pojkarna inte va piggelin så nån utgång i friska luften skulle inte bli av men ack så fel jag hade.

Det vart dock en tur till Västervik på kvällen med denna lillfis eftersom han blev mer och mer slö, hostade konstant och allmänt hängig och slö. Där konstaterades de att han hade öroninflammation så nu dricker han sin första pencillinkur.



Vi packade in oss i bilen och styrde mot hultsfred. Där lämnade vi av pojkarna medans Andreas och jag fortsatte mot Mörlunda och Törnvalls möbler. Vi har ju tänkt och byta ut soffan så det var ju det vi var ute efter. Oj vad mycket soffor i olika former,färger och storlekar. I vårt nuvarande tvrum så skulle vi inte få plats med en allt för stor soffa och det var ju inte det lättaste och hitta en som passade både storleksmässigt och smakmässigt. Efter lite dividerande fram och tillbaka så har vi bestämt oss för och byta rum. Tv rummet får bli vårt matrum och tvärtom. Men jag är ju inte helt nöjd med färgen och strukturen på tapeterna i vårt kommande tvrum så just nu är andreas och hämtar tapetböcker.

bild lånad från mio.se
Soffan vi har beställt ser inte ut så här men ungefär i den stilen. Våran är mörkare, mer rak i linjerna och betydligt snyggare.

2 kommentarer:

  1. Kul med ny soffa och byte av tv-rum :-) Hoppas er "lille" blir piggelin nu när han fått medicinen. Ha en fin måndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja! Men det måste ju bli perfekt att göra så istället. :-) Älskar soffan på bild så er beställda soffa är säkert jättefin

    SvaraRadera