söndag 17 augusti 2014

Nya tapeter, möblera om och flytta

Nån flytt blev det inte förra året och inte år heller och denna gång pga en gubbjävel. Det måste vara hemskt och vara ond rakt igenom. Inte en gnutta godhet.

Så nu tänker jag fokusera på våra tilltänkta projekt här hemma. Inga stora men ändå lite fix.

Vi ska tapetsera om i Egons rum. Just nu är det bara ett rum med leksaker i. Egon sover nämligen inne hos Edwin. Jag är ju svag för randigt så det blir säkert nåt åt det hållet. Det ska ju passa till Egon om han vill flytta tillbaka till sitt rum.

Jag har även lite funderingar på och göra rummet nere till ett garderobsrum. Tyvärr kan vi inte flytta den stora garderoben vi redan har, för den är för hög. Den är kanon så det känns surt. Kanske går det att såga av den på höjden eller flytta ner vår sovrumsgarderob. Bara byta rum på den stora vita och sovrumsgarderoben.

Det ska även möbleras om nu i veckan. Frysboxen och kylskåpet ska in i samma del av källaren. Mina krukor ska byta plats men först måste jag måla källaren en gång till.

Så lite projekt är på g och det är alltid lika kul!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar