lördag 15 februari 2014

Baka, leverera, tvätta bilen, fix hemma och storhandling

En effektiv dag blev det igår.

Eftersom jag hade jobbat in fredagen så var jag och grabbarna lediga. Morgonen spenderades med och kolla på de nya filmerna. Jag hann även och baka en tårtbotten. Torsdagens tårta skulle levereras vid lunchtid och då passade vi på och åka till Masterwash. Tvätta bilen alldeles själv. Tvätta bilen har jag gjort många ggr men aldrig i en gör-själv- hall. Jag vet hur jag ska gå tillväga men högtryckstvätten var så stark. Det gällde och hålla emot och det hela tiden. Det kändes i armarna efter ett tag. Helt smutsfri blev den inte men betydligt renare iallafall.


Efter det blev det en sväng till Gullringen för och köpa Alla hjärtans dag fika. Det blev semlor, bakelse, bulle och chokladboll. Riktigt smarrigt! Dagen gick i ett och jag hann även plocka undan, diska, tvätta och baka ytterligare en tårtbotten. När maken kom hem från jobbet och fikat var uppätet drog vi till Västervik och storhandlade. Ett obligatoriskt besök hos Jack, djuraffärens papegoja. Så fin, dock inte så pratglad. Sen hem igen för och göra en fotbollstårta, äta pizza och kolla på fångarna på fortet. Grabbarna var trötta så efter knappt en timme sov de båda två i soffan.

En effektiv och härlig fredag/ Alla hjärtans dag.


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar