söndag 22 april 2012

RÖTT KORT

Jag har absolut åsikter och tycker
mycket om det mesta men inte allt på långa vägar kommer upp på ytan. Vissa saker får man inte / ska man inte yttra sig om.

Nåt som jag tycker är kul är inredning och jag tycker jag har fått ihop vårt hem ganska bra. Jag är ganska nöjd men vissa saker kan man alltid byta ut eller flytta om.

Men det som jag hade tänkt ta upp idag är inte hemmets inredning utan husets exteriör. Inte just vårat utan alla som har
röda trähus med SVARTA knutar. Visst är smaken som baken men jag tycker ett rött hus med svarta knutar är så dystert. Jag förstår alla gånger varför man målar svart, jag är inte dum i huvudet. Men svart och rött på ett hus, nej tack. Detta är min åsikt och den står jag för.

Men vilken tur man inte tycker lika, tänk så tråkigt allt hade varit då:)

Skrivet av Eveblo

2 kommentarer:

  1. Haha, känner mig inte alls träffad med våra husfärger ;-) Skämtåsido: kan inte annat än att hålla med om att ett rött och svart är inte det idealiska. Vi har ju just denna färgkombination på våran villa, men inte självvalt utan det "följde med" köpet. Framtidsplanerna är sedan länge att byta kulör helt och hållet och det är något vi ska förverkliga. Rickard bättrade på färgen förrförra sommaren i förebyggande syfte då det var tvunget på det röda.

    Att byta färg kostar en slant, tråkigt men sant. Vi får leva med färgen ett tag till och ha visionerna levande på näthinnan under tiden vi sparar pengar till det. :)
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilka hårda ord! Vissa saker kanske man ska hålla tyst om! Vad gör lite svarta knutar?

    SvaraRadera