fredag 23 november 2012

I städartagen

Igår städades här hemma. Jag har länge funderat på hur jag kan få vissa skåp mer överskådliga. Det hela förenklades när den nya byrån i hallen flyttade in till oss. Där i har vi alla sladdar till diverse elektronik, papper, pennor och räkningar. Var sak har sin plats som sagt.


Det här skåpet har varit lite rörigt innan men nu är det bara skålar i olika storlekar och färger, formar, brödkorgar och tillbringare.


Kokböckerna har tagit plats i skåpet bredvid spisen. Längst ner är det en korg med lite nödvändigheter så som spisskrapa, lite olika mejslar( det byts lite batteri i alla barnens leksaker), tandpetare, kortlekar, svampkniv mm.


I vår skänk i köket har våra servetter fått tagit plats ihop med lite uppläggningsfat och en burk med värmeljus i ett av skåpen. Jag köpte ett pkt häromdagen för tro det eller ej men jag hade inte ett enda värmeljus. Det har nog aldrig hänt förut!



Förresten så är alla kort insatta i rätt ordning. Jag fick hjälp och det behövdes. Många många kort och massa datum. Det behövdes två huvud, ett bord och en soffa för att re ut allt. Känns skönt att det är klart! Nu är det bara och sätta in lite kort i barnens böcker. Det tar jag någon dag framöver. Sånt är så kul! Jag måste nog köpa mig en silvrig penna. Det ska skrivas snyggt i vårt bröllopsalbum också. Så lite finlir kvar innan alla kort är på plats. Det känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar