onsdag 14 september 2011

Hemligheter

Vissa hemligheter tycker jag bara är för töntiga. De är ju inte ens en hemlighet! Om nån har gjort eller sagt nåt och det stämmer så är det ju så. Man ska inte hymla för allt och alla. Jag gillar raka rör! Ett ex är att nån berättar att dom ska gå ifrån varandra men säger berätta inte de för nån. Varför får man inte de?! Det är ju sant och det kommer ju ske. Det är bara för att den personen vill inte känna sig att den sa det först. Svenska folket i ett nötskal!

Jag kan hålla hemligheter men vissa tycker jag bara inte borde klassas som en hemlighet.

Jag pratar oftast först och tänker sen, sån är jag! Jag säger inte så farliga saker som kan skada( oftast) utan ren och skär sanning. Jag tycker det är töntigt att man inte ska få säga t ex att nån har skaffat partner, ska köpa hus eller ha barn. Det är ju INGA farliga saker! Man har ju bara gått vidare i livet och skaffat sig mer ro och lycka.

Så summan av kardemumman är, sluta upp och va så rädda! Våga prata och tycka saker, det har man rätt till! Sluta upp och hymla med saker och ting. Det är BARA du själv som mår dåligt av de.

Stå för vad du säger och våga ta en konflikt, alla tycker inte likadant!

Skrivet av Eveblo via iphone

3 kommentarer:

  1. Men man får heller inte glömma att respektera någons vilja...

    SvaraRadera
  2. Absolut man ska hålla vad man lovar!

    SvaraRadera